Strony

czwartek, 8 listopada 2012

Klasyki na Powiślu

W niedzielę, 4 listopada br., obok stacji PKP Warszawa Powiśle odbyło się zakończenie sezonu 2012 z Youngtimer Warsaw (link). Była to dla mnie kolejna okazja na spotkanie z moją ulubioną klasyczną motoryzacją i oczywiście kolejna możliwość porobienia zdjęć ciekawych samochodów. Mimo nie do końca wymarzonej pogody frekwencja na tym spotkaniu była bardzo wysoka.

Przekrój klasycznych samochodów, które pojawiły się na Powiślu był naprawdę imponujący, od "maluchów" i "dużych fiatów" aż po wspaniałego Lotusa Esprit Turbo. Poniżej przedstawiam moim zdaniem najciekawsze auta. Zanim dojdziemy do Lotusa przyjrzyjmy się innym samochodom. Na początek kilka zdjęć Opla Kadetta typu C, który był produkowany w latach 1973-1979. Świetny lakier, felgi, dbałość właściciela o szczegóły, to wszystko składa się na bardzo dobrą prezencję tego niemieckiego klasyka.




Z niemieckich samochodów moją uwagę przykuł również Volkswagen Golf pierwszej serii, który był produkowany w latach 1974-1983, w wersji na rynek amerykański, czyli tzw. Volkswagen Rabbit. Pod tą nazwą Golf był sprzedawany w Stanach Zjednoczonych.



Oprócz tego VW na Powiślu pojawiło się jeszcze kilka innych niemieckich samochodów, jak np. Opel Manta, VW Corrado, czy również najbardziej znane auto z epoki DDR, czyli Trabant. Poniżej przedstawiam zdjęcia wybranych niemieckich klasyków.





Miło było również przyglądać się autom z czasów PRL-u. Wśród nich bardzo fajnie prezentował się pomarańczowy Polski Fiat 126p w stylu "rat-look". Również dość ciekawie prezentowały się Skoda 1100 MB oraz Lada 1500 S (VAZ-2103).












Pozostałymi ciekawszymi samochodami na Powiślu były w moim odczuciu m.in. Mini, Toyota Corona (Mark 2), czy Fiat X1/9.





Przejdźmy teraz do "perełki" spotkania na Powiślu. Uważam, że na to miano zdecydowanie zasłużył Lotus Esprit Turbo. Pierwszy raz miałem okazję na żywo przyglądać się temu legendarnemu samochodowi sportowemu. Esprit był produkowany w latach 1976-2004, a więc prawie przez 30 lat. Naturalnie nadwozie i silniki Esprita zmieniały się w czasie, niemniej jednak bryła tego brytyjskiego super-samochodu, który pierwotnie został zaprojektowany przez Giorgetto Giugiaro, nie ulegała na tyle silnej ewolucji w czasie, aby mieć wątpliwości, że to Esprit, niezależnie od danej jego generacji. Egzemplarz, który zawitał na Powiślu był czwartą z kolei odsłoną Esprita, która była produkowana w latach 1987-1993. Nadwozie tej generacji Esprita zostało zaprojektowane przez Petera Stevensa w 1987 r. na bazie pierwowzoru Giugiaro. Jako ciekawostkę warto przywołać fakt, iż ta generacja Esprita zasłynęła również dzięki filmowi "Pretty Woman", gdzie srebrny Esprit SE był samochodem filmowego Edwarda, granego przez Richarda Gere. Przyjrzyjmy się zatem legendarnemu Lotusowi Esprit w wersji Turbo.





Sezon 2012 z Youngtimer Warsaw zakończony, niemniej jednak nie oznacza to zamknięcia mojego sezonu fotograficznego, który trwa cały rok :-) Mam nadzieję, że w tematyce "moto-foto" uda się jeszcze zrealizować coś ciekawego w tym roku.

4 komentarze:

  1. Hej,
    świetne fotki.
    Mógłbyś mi podesłać zdjęcia mojej Łady w lepszej rozdzielczości na wrxjwv@jadamspam.pl ?

    Pozdrawiam
    Filip

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję. Wyślę Ci dziś wieczorem.

    Pozdrawiam,

    Paweł

    OdpowiedzUsuń
  3. wow. dobra impreza i dobre zdjęcia. kadett i esprit stały w genialnym miejscu <3

    OdpowiedzUsuń