poniedziałek, 31 grudnia 2012

Grudniowe spotkania z motoryzacją

Myślałem, że pod koniec grudniu 2012 r. nie uda się już zrobić żadnych ciekawych zdjęć z serii motoryzacyjnej... do czasu kiedy dowiedziałem się, że w warszawskim salonie Ferrari znajduje się nowy model F12berlinetta. Szybko się zmobilizowałem i ruszyłem zobaczyć nowego "konika" z bliska. F12berlinetta to model, który miał swoją premierę w marcu 2012 r. na salonie samochodowym w Genewie i zastąpił w stajni Ferrari model 599 GTB Fiorano. F12berlinetta dysponuje mocą 740 KM, którą czerpie z 12-cylindrowgo silnika w układzie V o kącie rozwarcia 65 stopni i pojemności 6,3 l. Napęd przenoszony jest na tylną oś. Osiągi? Okolo 3,1 s do "setki" i prędkość maksymalna 340 km/h. Wszystko opakowane w bardzo zgrabne, w moim odczuciu, nadwozie rasowego Gran Turismo. Poniżej zdjęcia F12berlinetta zrobione przez szybę salonu... tak tylko przez szybę, ponieważ polityka firmy nie zezwala na wykonywanie zdjęć na terenie salonu.






W salonie stał m.in. żółty model Ferrari 458 Italia, który właśnie w takiej konfiguracji kolorystycznej wygląda według mnie rewelacyjnie. Dlatego też dorzucam dwa kadry z tym autem, choć samą linią Italii nie jestem do końca zachwycony. Te zdjęcia zostały również wykonane przez szybę salonu ;-)


W okresie świątecznym, podczas wizyty w moim rodzinnym Ostrowcu Świętokrzyskim, natknąłem się z kolei na klasyka ze Szwecji, tj. Volvo 244 GLE. Samochód nie do końca zadbany, ale moim zdaniem jak najbardziej warty sfotografowania. Poniżej kilka zdjęć klasycznego szwedzkiego sedana.







Pod koniec grudnia 2012 r. wykonałem jeszcze kilka innych zdjęć z serii motoryzacyjnej. Niemniej jednak na dzień dzisiejszy zdjęcia te wymagają jeszcze nieco dopracowania zanim ujrzą światło dzienne. Bohaterem tej sesji jest samochód, który już gościł na łamach tego bloga. Myślę, że pierwszy wpis w 2013 r. będzie właśnie poświęcony temu modelowi. Tymczasem szczęśliwego Nowego Roku oraz dzięki za odwiedziny mojego bloga w 2012 r. i równocześnie zapraszam do dalszych odwiedzin w 2013 r.! :-)

4 komentarze:

  1. życzę Ci, żebyś w 2013 w końcu kupił sobie polara :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Berlinetta piękna, a Italię osobiście wolę granatową :D

    OdpowiedzUsuń