niedziela, 12 maja 2013

Auto Nostalgia 2013

W dniach 11-12.05 br. w Warszawie odbyła się III edycja wystawy samochodów zabytkowych z serii "Auto Nostalgia". Poprzednie edycje tej imprezy miały miejsce również w Warszawie w 2011 i 2012 r. Naturalnie nie mogłem przegapić tej imprezy i okazji do oglądania zadbanych i niecodziennie widywanych na ulicach samochodów klasycznych. Na Auto Nostalgię 2013 wybrałem się w sobotę. Na miejscu znajdowało się wiele ciekawych samochodów, zdecydowanie każdy fan motoryzacji mógł znaleźć coś ciekawego dla siebie z uwagi na bogaty przekrój samochodów na wystawie. Moją uwagę przykuły przede wszystkim moje ulubione modele klasycznych Mercedesów oraz kilka egzemplarzy Porsche 911, w tym bardzo ładny egzemplarz 911 serii 993 z pakietem GT2. Miło było również zobaczyć sporo znanych mi samochodów, m.in. Ferrari 328 GTS, którego zdjęcia pokazywałem już na łamach tego bloga. Ferrari reklamowało m.in. portal motore.pl. W moim odczuciu na wystawie znalazło się kilka samochodów, które nie pasowały do "retro-atmosfery" tej imprezy, niemniej jednak i podczas poprzednich edycji Auto Nostalgii bywało podobnie. W tym roku trudno było również mi znaleźć ten jeden, jedyny samochód, który określiłbym mianem "auta imprezy", ale być może to tylko wynik mojego "zepsucia" :-) Z zainteresowaniem oglądałem również modele klasyków w skali. Sam zresztą zdecydowałem się zakupić jeden modelik do mojej kolekcji. Padło na modelik Mercedesa 230 SL typu W113 w skali 1:43. W końcu w tym roku mamy pięćdziesięciolecie "Pagody", o czym była mowa w poprzednim wpisie na tym blogu. Poniżej przedstawiam moje zdjęcia z Auto Nostalgii 2013. Impreza zdecydowanie warta uwagi dla każdego fana motoryzacji.
































Na zakończenie kilka zdjęć "Pagody" w skali :-)


15 komentarzy:

  1. Pytanie amatora-fotografa: Wszystko tym Nikonem D90? Czy używasz może jakiegoś bardzo jasnego obiektywu, żeby taką małą głębię ostrości jak na tym zdjęciu z wnętrza, uzyskiwać?

    A fotki super, w ogóle impreza fajna i naprawdę było na czym oko zawiesić :) .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, wszystkie fotki robię Nikonem D90. Zazwyczaj używam "stałki" 50 mm f/1.8, tak jak i w przypadku zdjęć z tej imprezy. Dzięki :-)

      Usuń
    2. No tak jakość tych zdjęć rozwala po prostu, co w połączeniu z tą głębią ostrości daje efekt takiej "żylety" jakby były wręcz komputerowe niemal, dlatego kiedyś wcześniej się pytałem, czy bardzo obrabiane twoje zdjęcia są ;) .

      Usuń
    3. Marcin, jeśli używasz systemu Nikona to polecam Ci kupno takiej "stałki", będziesz zadowolony :-)

      Usuń
    4. D60 jest u mnie na pokładzie, więc pomyślę, dzięki wielkie za radę! Choć przyznam szczerze, że najbardziej jestem dumny ze zdjęć robionych słabymi aparatami (żaden tam ze mnie fotograf), które wyglądają jak robione dużo lepszym sprzętem ;) . Nikona głównie do robienia zdjęć burz / piorunów używam bo tu ograniczeń sprzętowych już nie da się nawet minimalnie zamazać, no i tachać nie trzeba, tylko na statyw i czekać na swój moment ;) .

      Usuń
  2. Bardzo ciekawy artykuł. Jestem pod wielkim wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  3. W sumie ja jestem zdania, że bardzo ważną kwestią jest na pewno posiadanie przede wszystkim sprawnego auta. Jeśli mi przytrafi się jakaś awaria na drodze to wtedy dzwonię po pomoc drogową https://www.pomocdrogowa.w.poznaniu.pl/ i jestem zdania, że na pewno fajnie jest mieć przy sobie do nich kontakt.

    OdpowiedzUsuń
  4. Myślę, że takich aut raczej już nie zobaczymy i moim zdaniem są one przepiękne. Tym bardziej jestem zdania, że to właśnie na nie powinniśmy mieć dobre ubezpieczenia. Po przeczytaniu https://kioskpolis.pl/ubezpieczenie-kradziezowe-auto-casco/ znam także dokładnie zasadę działania autocasco kradzieżowego.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajne i zarazem stare auta, które ja osobiście bardzo lubię. W sumie ja również jeżdżę dość starym samochodem i na dodatek zaczyna mi się psuć. Jak ostatnio stanął na trasie to dopiero pomoc drogowa https://pomocdrogowa.i-koszalin.pl/ była w stanie mi pomóc.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ogólnie posiadanie samochodu jest na dzień dzisiejszy czymś normalnym i ja również jestem zdania, że zawsze warto jest mieć przy sobie kontakt do zaufanej pomocy drogowej. Ja zawsze z powodzeniem dzwonię do https://zakrzewski-holowanie.pl/ i wiem, że ci fachowcy zjawią się najszybciej jak tylko można.

    OdpowiedzUsuń
  7. Dawno nie było takiego artykułu. Bardzo fajny wpis.

    OdpowiedzUsuń
  8. Sama motoryzacja jest oczywiście bardzo ciekawa i dla mnie również dość ważnym jest to aby właśnie wiedzieć która pomoc drogowa jest godna polecenia. W każdym razie jak coś to ja korzystam z usług https://lawety.w.poznaniu.pl/ i wiem, że to jest bardzo dobre rozwiązanie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Tak się składa, że niestety ale moja auto uległo spaleniu i tak naprawdę na ten moment interesuje mnie tylko i wyłącznie jego sprzedaż. Na całe szczęście udało mi się znaleźć bardzo dobrą opcję skupu aut spalonych https://kasacja-warszawa.pl/skup-aut-spalonych/ i wiem, że to będzie właściwy wybór.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  11. Warto jest jeszcze powiedzieć, że także bardzo ważną sprawą jest to aby mieć wiedzę która tak naprawdę pomoc drogowa jest godna uwagi. Myślę, że zdecydowanie wezwanie fachowców z https://pomocdrogowa.i-poznan.pl/ jest niezwykle ważną opcją.

    OdpowiedzUsuń