czwartek, 5 września 2013

SAAB 99

W sierpniu br. miałem okazję przyjrzeć się z bliska bardzo ciekawemu autu, które na chwilę obecną jest nadal "projektem w budowie". Mowa tu o SAAB-ie 99, którym zajmuje się Krzysiek Cieniuch. Jest to egzemplarz z 1983 r. Pod maską znajduje się silnik z SAAB-a 900 classic, 2.0, 16V, turbo. Strojenie zostało przeprowadzone przez Coobcio Garage. W tym celu zaimplementowano ECUMASTER DET3, co daje obecnie 200 KM i 270 Nm. Równocześnie auto wyposażono w wydech 2,7 cala. Wnętrze to oryginał z SAAB-a 99 turbo, gdzie naturalnie nie mogło zabraknąć również wskaźnika doładowania. Ponadto auto posiada 15-calowe felgi Inca, a więc te same, które charakteryzowały model 99 turbo. Jak wspomniałem na początku SAAB jest nadal projektem w fazie budowy. W planach są m.in. sportowe zawieszenie Bilstein B6, sportowy układ hamulcowy, jak również spoiler przedni z 99 turbo skrywający obecnie widoczny intercooler. Z pewnością finalna wersja będzie nietuzinkowa i przykuwająca uwagę. Trzymam kciuki za dalszą ewolucję 99 ;-)

Należy podkreślić, że samochód ten jest budowany w bardzo szczytnym celu. W 2014 r. zostanie on wystawiony na aukcję jako kolejny "KLARA POWER SAAB". Dokładnie rzecz ujmując to czwarty z rzędu SAAB, którego aukcją będzie zajmować się Stowarzyszenie KLARA POWER, pomagające w rehabilitacji chorej na artrogrypozę Klarze Handke.

Przyjrzyjmy się zatem jak wygląda obecnie SAAB 99.









4 komentarze:

  1. Ależ to ma piękną linię... Masakrator :)
    Co do zdjęć to jak zawsze pięknie uchwycone. Zwłaszcza podoba mi się światło padające na fotel
    http://2.bp.blogspot.com/-T8__3Cy1erQ/Uid7CIagt0I/AAAAAAAAFBk/ZrHtuxXOJPE/s1600/DSC_7239.JPG
    oraz pozostałe zdjęcia detali. Bardzo klimatyczne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ładny! Szkoda, że nie Turbo ;) .

    OdpowiedzUsuń