piątek, 14 lipca 2017

Lancia 037

Wieczorem 2 lipca br. do Warszawy dotarli uczestnicy wyścigu "Gumball 3000 - 2017 Riga to Mykonos Route". Przeglądając pod wieczór instagram natrafiłem na kilka zdjęć aut uczestniczących w tym wyścigu, a wśród nich na fotki Lancii 037 pod warszawskim Bristolem. W 1983 r. Markku Alén, Attilio Bettega i Walter Röhrl zwyciężyli Rajdowe Mistrzostwa Świata Konstruktorów prowadząc właśnie takie auto. Jednocześnie był to ostatni samochód tylnonapędowy, który zdobył tytuł mistrzowski WRC. Lancia 037 to bezapelacyjnie "jednorożec", a tym samym szanse na spotkanie tej rajdowej legendy grupy B z lat '80 są w zasadzie zerowe, zwłaszcza na naszym rodzimym podwórku. Zdjęcia spod Bristolu wskazywały, że auto nie stało na parkingu na własnych kołach, tak jak inne samochody biorące udział w Gumball 3000, a było przewożone w przyczepie, która została otwarta przed hotelem. Pomyślałem sobie, że mogło być lepiej, ale i tak to bardzo egzotyczny widok warty uwiecznienia. Szybka decyzja, podskoczę na miejsce następnego dnia rano i zrobię kilka pamiątkowych fotek. Analogowe auto wymaga analogowych zdjęć, a więc padło na Olympusa OM-2 SP z mojej "aparatowej stajni". O 8:00 byłem na miejscu. Naturalnie przyczepa z "jednorożcem" była zamknięta. Trzeba poczekać, pomyślałem. W międzyczasie wyciągnąłem aparat żeby wykonać kilka fotek innych aut i... niestety okazało się, że Olympus ma akurat kaprys i po prostu nie działa. Jak okazało się później przyczyną była awarii elektroniki. Tym samym zostałem na miejscu jedynie z "telefonicznym pstrykadełkiem". To jednak był mniejszy problem, bo po 15 minutach od mojego przybycia pod Bristol przyczepa z Lancią była nadal zamknięta. Całe szczęście niebawem pojawił się przy niej właściciel (Timo Helisten). Bez namysłu szybko zadałem mu pytanie czy są szanse na oględziny Lancii. Uśmiechnął się i powiedział, że bez problemu. Poprosił jedynie o pomoc przy uniesieniu klapy przyczepy bo sam po prostu nie dałby rady. Po chwili otworzyliśmy "jednorożca", którego zdjęcia zamieszczam poniżej. Lancia 037 w malowaniu Martini Racing uwieczniona aparatem z iPhone'a 4S.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz