poniedziałek, 7 stycznia 2013

Weekendowo

W ostatni weekend poczułem jakoś dużą ochotę na fotki motoryzacyjne :-) Co prawda pogoda do bani, bo pochmurno, co jakiś czas deszcz ze śniegiem, ale czemu nie? Poniżej przedstawiam efekty weekendowego fotografowania. Na początek kilka zdjęć znanej już Toyoty Avensis.




W tym miejscu pozwolę sobie dać odnośnik do zdjęć Toyoty, które zostały wykonane w zeszłym roku przez mojego kolegę Dominika: link. Jest tam też sporo ciekawych zdjęć porzuconych aut z Grodziska Mazowieckiego, o których pisałem w zeszłym roku tutaj: link.

Również w zeszły weekend natknąłem się na niszczejące auta, tym razem na warszawskich Włochach. Moją uwagę przykuł w szczególności Ford Taunus i Transit pierwszej serii. Przy okazji zdjęć Taunusa przedstawiam dwie odsłony tego samego zdjęcia. Poniższy kadr po lewej stronie to standardowe zdjęcie uzyskane na podstawie jednej ekspozycji. Zdjęcie po prawej to ten sam kadr, ale uzyskany na podstawie złożenia trzech ekspozycji o parametrach -1 EV, 0 EV i +1 EV, czyli de facto tzw. HDR (high dynamic range). Zabieg ten pozwala na zwiększenie zakresu tonalnego zdjęcia. W moim odczuciu zdjęcie typu HDR w tym przypadku jest bardziej klimatyczne. Pozostałe kadry zostały uzyskane standardowo na bazie ekspozycji jednokrotnych.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz