poniedziałek, 15 czerwca 2015

testarossa

W tym wpisie zamieszczam kilka zdjęć jednego z moich ulubionych klasycznych Ferrari - modelu testarossa. Egzemplarz, o którym mowa już kilkukrotnie przewijał się w poprzednich wpisach na blogu. Wypada w końcu napisać kilka słów o tym Ferrari, które dla mnie stanowi najlepszy przykład kunsztu designerskiego włoskiego studia Pininfarina.

Testarossa jest bez wątpienia jedną z ikon włoskiej motoryzacji lat '80. Swoją premierę miała w 1984 r. podczas salonu samochodowego w Paryżu. Samochód ten zastąpił model 512 BB. W latach 1984-1991 powstało łącznie 7.177 egzemplarzy "czerwono-głowej". Tak w wolnym tłumaczeniu na polski można przetłumaczyć włoskie słowo "testarossa". Nazwa ta pochodzi z kolei od czerwonego koloru głowicy cylindrów pod maską kryjącą dwunasto-cylindrowy silnik o kącie rozwarcia cylindrów wynoszącym 180 stopni i pojemności około 5 litrów. Moc jaką dysponowała testarossa to 390 KM. Pierwsza ewolucja modelu testarossa miała miejsce w 1991 r., kiedy został zaprezentowany model 512 TR. Pełna nazwa "testarossa" została wówczas porzucona na rzecz skrótu "TR". Moc modelu 512 TR wynosiła 428 KM. Następca modelu 512 TR, czyli model F512 M zadebiutował w 1994 r. Litera "M" odpowiadała włoskiemu słowu "modificata", które oznacza modyfikację. Najbardziej zauważalną zmianą modelu F512 M w stosunku do swoich poprzedników było zastąpienie reflektorów typu "pop-up" standardowymi światłami wbudowanymi w linię nadwozia. Moc modelu F512 M wynosiła 440 KM. Ogólnie rzecz biorąc z zewnątrz wszystkie te samochody pozostawały dość podobne do siebie i każdy bez wątpienia mógł stwierdzić, że 512 TR i F512 M "wyrosły" na bazie testarossy z lat '80.

Poniżej kilka zdjęć kultowej testarossy. Zdjęcia te powstały na początku czerwca br.






Na zakończenie zapraszam zainteresowanych na stronę Warsawdrive, gdzie również pojawiają się i będą się pojawiać zdjęcia tego Ferrari.

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza