poniedziałek, 11 lutego 2013

996

Na początku lutego br. przed moim obiektywem znalazło się Porsche 911 typu 996 w odmianie nadwozia targa, czyli w wersji ze szklanym dachem. Dziewięćsetjedenastka typu 996 była produkowana w latach 1998-2004 i wprowadziła swojego rodzaju rewolucję w filozofii Porsche, ponieważ była ona modelem w którym zastosowano silnik w układzie boxer z chłodzeniem cieczą, a nie jak dotychczas powietrzem. Wszystkie wcześniejsze odmiany 911 były wyposażone w silniki boxer chłodzone powietrzem, a ich ostatnim przedstawicielem była 911 typu 993, którą produkowano w latach 1993-1998. Dodatkowo w typie 996 wprowadzono kilka wyraźnych zmian stylistycznych w porównaniu do poprzednich modeli 911. Zmiany te były swojego czasu postrzegane również jako rewolucyjne, a nierzadko krytykowane i okrzyknięte zbyt śmiałymi. Przyjrzyjmy się zatem dziewięćsetjedenastce typu 996, która bez wątpienia jest rasowym Porsche i zarazem ważnym ogniwem na linii ewolucyjnej modeli 911.















1 komentarz: