W listopadzie br. wybrałem się do Muzeum Motoryzacji i Techniki w Otrębusach (link) i tym samym zapraszam na małą foto-relację z tego miejsca. Muzeum w Otrębusach określiłbym jako miejsce dość klimatyczne. Po pierwsze dlatego, że można tam zobaczyć wiele ciekawych aut, takich jak m.in. Aero 30 Roadster z karoserią projektu studia Sodomka, Durant Model Six z 1932 r., Mercedes-Benz Pullman z 1936 r. czy Maserati Merak, który był produkowany w latach 1974-1982. Auta stacjonujące w muzeum można wymieniać dość długo ponieważ łącznie jest ich tam około trzystu. Po drugie, sam sposób prezentacji eksponatów muzealnych jest dość ciekawy. Po wejściu do muzeum mamy wrażenie jakbyśmy znaleźli się w wielkim garażu, który pokazuje bardzo bogaty przekrój historii motoryzacji. Niestety niektóre auta giną w "tłumie" zgromadzonych zabytków i możemy je zobaczyć jedynie z daleka i dość często nie w całości, ponieważ są zastawione przez inne auta i motocykle. Zdecydowanie większa powierzchnia muzeum pomogłaby w prezentacji zgromadzonych zasobów. Z drugiej strony muzeum mogłoby wówczas utracić swój obecny klimat. Ogólnie rzecz biorąc polecam każdemu fanowi motoryzacji odwiedziny tego miejsca. Poniżej przedstawiam kilka moich zdjęć z muzeum.
wtorek, 31 grudnia 2013
Jesiennie
Zapraszam do obejrzenia kilku listopadowych zdjęć z jesienną aurą w roli głównej. Trochę kolorowych liści z rosą oraz ptactwa zamieszkującego Staw Koziorożca na warszawskich Włochach.
piątek, 22 listopada 2013
SAAB 95 z 1961 r. - odsłona na Petrolicious
W październiku br. miałem okazję obejrzeć z bliska dość rzadkie auto, jakim jest SAAB 95 z 1961 r. Samochód ten to dwudrzwiowe, siedmioosobowe kombi, napędzane dwusuwowym silnikiem. W 1961 r. Erik Carlsson i Walter Karlsson zajęli czwarte miejsce w rajdzie Monte Carlo, jadąc właśnie takim SAAB-em z numerem startowym 53. Przedstawiony na poniższych zdjęciach egzemplarz 95 zyskał zainteresowanie portalu Petrolicous. W dniu wczorajszym ukazał się tam materiał Enthusiast drives the only SAAB 95 De Luxe "Bullnose" in Poland, będący wywiadem z właścicielem tytułowego SAAB-a. Zapraszam zatem do obejrzenia zdjęć i zapoznania się z historią "dziewięćdziesiątkipiątki" z 1961 r. w artykule Petrolicious.
Subskrybuj:
Posty (Atom)