poniedziałek, 18 sierpnia 2014

Daimler Super V8

W tym wpisie zamieszczam zdjęcia Daimlera Super V8 typu X308. Egzemplarz Super V8, który znalazł się pod koniec lipca br. przed moim obiektywem, jest wersją o długim rozstawie osi (LWB) i został wyprodukowany w 2001 r. Łącznie powstało około 2.400 sztuk wersji LWB X308. Do napędu Daimlera wykorzystano doładowany silnik V8 o pojemności czterech litrów. Jednostka ta rozwija moc około 370 KM i pozwala rozpędzić limuzynę do pierwszej "setki" w około 5,6 s. Jest zatem szybko i bardzo komfortowo, jak na brytyjską limuzynę tej klasy przystało. Zdjęcia tego brytyjskiego arystokraty wykonałem na terenie Pałacu w Jabłonnie, podobnie jak w przypadku Daimlera XJ6 Sovereign Series II, o którym była mowa na łamach tego wpisu.














czwartek, 7 sierpnia 2014

Stag

Triumph Stag jest dość rzadkim widokiem na polskich drogach. Ostatnio udało mi się spotkać ten model na jednej z warszawskich ulic i wykonać kilka jego zdjęć.

Na początek klika słów o tym samochodzie z jeleniem (ang. stag) na froncie. Stag był produkowany w latach 1970-1977 w Wielkiej Brytanii przez firmę Triumph Motor Company. W tym okresie wyprodukowano około 26 tys. sztuk tego dwudrzwiowego kabrioletu z hardtopem. Projektantem nadwozia Staga był włoski stylista Giovanni Michelotti, będący równocześnie twórcą linii wielu innych modeli Triumpha. Warto zauważyć, że front modelu Stag jest niemalże identyczny jak w czterodrzwiowym Triumphie 2000 Mark 2, którego również zaprojektował Michelotti. De facto model 2000 Mark 2 był "bazą" na podstawie której stworzono kabriolet. Początkowo do napędu Staga wykorzystano silnik V8 o pojemności 2,5 litra, który został następnie zastąpiony jednostką V8 o pojemności 3 litrów. Wersja trzylitrowa rozwijała moc 145 KM. Jako ciekawostkę warto dodać, że żółty Triumph Stag zagrał epizod w filmie "Diamonds Are Forever" z serii przygód agenta 007. W filmie tym Stag był prowadzony przez Seana Connery'ego odgrywającego rolę Jamesa Bonda.

Poniżej zamieszczam kilka zdjęć "jelenia" wykonanych na kliszy Fujicolor Superia 200.




poniedziałek, 4 sierpnia 2014

Daimler XJ6 Sovereign Series II

Pod koniec lipca br. miałem okazję wykonania zdjęć granatowego Daimlera XJ6 Sovereign Series II. Samochód ten nieznacznie różni się od bliźniaczego Jaguara XJ6 z lat siedemdziesiątych. Okres produkcji Series II przypadał na lata 1973-1979. Egzemplarz, który znalazł się przed moim obiektywem został wyprodukowany w 1979 r. Do jego napędu wykorzystano rzędowy, sześciocylindrowy silnik o pojemności 4,2 litra. Poniżej zamieszczam zdjęcia, które wykonałem na terenie Pałacu w Jabłonnie, gdzie brytyjski arystokrata czuł się jak w domu.