Na początku kwietnia br. przed moim obiektywem znalazło się pomarańczowe Porsche 911T targa 2.4 z 1973 r. Klasyczne linie, żywy kolor, po prostu bardzo ładna "dziewięćsetjedenastka", która potrafi zachwycać. Poniżej zamieszczam zdjęcia tego samochodu, a wcześniej krótki akapit opisujący odmianę 911T.
Porsche 911T pojawiło się w ofercie producenta samochodów sportowych z Zuffenhausen w 1968 r. Litera T w nazwie modelu oznaczała słowo Touring. Odmiana 911T była podstawowym modelem w rodzinie 911. Wersja ta była o około 10% tańsza niż 911S (Super), a co za tym idzie oferowała również mniejszą moc niż pozostałe odmiany 911 z tego okresu. Porsche 911T z 1968 r. wyposażone w dwu litrowy, chłodzony powietrzem silnik typu bokser dysponowało mocą 110 KM. Z kolei model 911S z tego okresu oferował moc 160 KM. W latach 1968-1973 Porsche modyfikowało model 911T zwiększając pojemność silnika. W 1973 r. pojawiła się finalna odsłona 911T, którą wyposażono w sześciocylindrowy silnik typu bokser o pojemności 2,4 litra i dysponujący mocą 140 KM. W ciągu całego okresu produkcji 911T było dostępne w wersji nadwozia coupé lub targa.
Porsche 911T pojawiło się w ofercie producenta samochodów sportowych z Zuffenhausen w 1968 r. Litera T w nazwie modelu oznaczała słowo Touring. Odmiana 911T była podstawowym modelem w rodzinie 911. Wersja ta była o około 10% tańsza niż 911S (Super), a co za tym idzie oferowała również mniejszą moc niż pozostałe odmiany 911 z tego okresu. Porsche 911T z 1968 r. wyposażone w dwu litrowy, chłodzony powietrzem silnik typu bokser dysponowało mocą 110 KM. Z kolei model 911S z tego okresu oferował moc 160 KM. W latach 1968-1973 Porsche modyfikowało model 911T zwiększając pojemność silnika. W 1973 r. pojawiła się finalna odsłona 911T, którą wyposażono w sześciocylindrowy silnik typu bokser o pojemności 2,4 litra i dysponujący mocą 140 KM. W ciągu całego okresu produkcji 911T było dostępne w wersji nadwozia coupé lub targa.
Hipsterfocus był grany :D Lubię.
OdpowiedzUsuńAno był :) Dzięki :)
Usuń